Gå med i vår mailinglista och få

15% av din första order

Ta emot koden via e-post. Denna kod kan endast användas en gång och inte i kombination med andra koderbjudanden.

Stänga
<
Språk
<

karriärer

Kundservice Executive

Ett spännande tillfälle att gå med i Mimi Holliday för att stödja laget under lanseringen av den första flaggskeppsbutiken i Londons Primrose Hill.

I 2003 skarpt den stora efterfrågan för Mimi Holliday, skapad som en diffusionslinje till lyxen av Damaris underkläder. Med samma vilda, kreativa varumärkesethos, och upprätthålla den exceptionella passformen och kvaliteten på Damaris, blev Mimi Holliday född berömd.

Mimi Holliday är engagerad i att skapa cool, användbar underkläder för varje kvinna.
Vi letar efter en väl presenterad, entusiastisk och ljus varumärkesambassadör med utmärkta servicenivåer.

Uppgifter och nyckeluppgifter:

  • Hantera House of Front som företagets ansikte och röst, du kommer att vara den första punkten för alla frågor till kontoret.
  • Samarbeta med kunder från början till slutet av deras köp, och upprätthålla enastående servicenivåer hela tiden.
  • Förvaltning av lager- och logistiklag.
  • Övervaka daglig bearbetning av alla utgående B2C kundorder från vårt lager på plats.
  • Säkerställa att lager- och uppfyllningsområdet alltid kan presenteras.
  • Tidig distribution av alla leveranser utanför kontoret.
  • Tidig distribution av alla leveranser till kontoret till alla avdelningar.
  • Förvaltning av alla kontorsmaterial och B2C-förpackningsvaror.
  • Input och hantering av webbplatsdata och online-förvaltning.
  • Bekräftar praktikplatser och övervakar placeringar som arbetar i denna avdelning.

Viktiga färdigheter: 

  • Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta som en del av ett lag
  • Utmärkt telefon sätt och väl presenterad
  • Mycket organiserad, effektiv och korrekt
  • Starka analytiska och numeriska färdigheter
  • Ambition att driva försäljningen när man kontaktar kunderna
  • Ett öga för detaljer, förmåga att vara kreativ och stark varumärkeskommunikation
  • Flytande engelska
  • Proaktivt och organiserat arbetssätt
  • Mac och PC-användare
  • Microsoft Word och Excel literate
  • E-handel försäljning och lagerhantering färdigheter

Plats: NW1, London

Öppettider:9am - 5.50pm måndag till fredag

Startdatum: Omedelbar

Lön: Beroende på erfarenhet

För att ansöka, skicka all CV till louisa@damaris.co.uk

 

 

Försäljningsassistent - Deltid

Ett spännande tillfälle att gå med i Mimi Holliday för att stödja laget under lanseringen av den första flaggskeppsbutiken i Londons Primrose Hill.

I 2003 skarpt den stora efterfrågan för Mimi Holliday, skapad som en diffusionslinje till lyxen av Damaris underkläder. Med samma vilda, kreativa varumärkesethos, och upprätthålla den exceptionella passformen och kvaliteten på Damaris, blev Mimi Holliday född berömd.

Mimi Holliday är engagerad i att skapa cool, användbar underkläder för varje kvinna.
Vi letar efter en väl presenterad, entusiastisk och ljus individ med utmärkta servicenivåer.

Uppgifter och nyckeluppgifter:

  • Välkommen och hjälpa alla kunder som erbjuder lämpliga och personliga råd som överstiger förväntan.
  • Uppmuntra kundlojalitet och datainsamling.
  • Öka enheter per transaktion.
  • Underhålla oklanderliga affärsstandarder.
  • Samarbete med kunder och lagerrummet för alla kunders önskemål och proaktiv återfyllning.
  • Ge slut på dagens försäljningsrapporter.
  • Passion och fullständig förståelse för varumärke och produkt.

Viktiga färdigheter: 

  • Erfarenhet av kundtjänst inom lyxsektorn.
  • Utmärkta kommunikationskunskaper.
  • Utmärkt telefon sätt och väl presenterad.
  • Ambition att driva försäljningen när man kontaktar kunderna.
  • Ett öga för detaljer, förmåga att vara kreativ och stark varumärkeskommunikation.
  • Flytande engelska.
  • Bra tidsåtgärder och punktlighet.

Plats: NW1, London

Öppettider:Veckodagar: 1.30pm - 6pm, lördag:10.30am - 6pm, söndag: 12pm - 6pm

Startdatum: Omedelbar

Lön: Beroende på erfarenhet

För att ansöka, skicka all CV till louisa@damaris.co.uk

 

 

 

Grafisk Designer & Social Media Manager

En fantastisk möjlighet har uppstått för att gå med i Mimi Holliday; det ledande avantgarde-lyxunderklädermärket som är känt världen över för vackra och unika mönster i de mest lyxiga tygerna.

Vi söker för närvarande en begåvad grafisk designer och social media manager. Kunskaper i Photoshop och InDesign krävs, med bevisad visuell och skriftlig kreativ känsla i mode. Måste ha kännedom om Mail-chimp eller ett liknande e-posthanteringssystem och administratör för en E-handelsplattform är att föredra.

Mimi Holliday är ett snabbt växande företag och snart lanserar debut Mimi Holliday flaggskeppsbutik. Den framgångsrika kandidaten kommer att vara välpresenterad, samvetsgrann och en driven kandidat som ansluter sig till vårt huvudkontorsteam i Londons Primrose Hill.

Uppgifter och nyckeluppgifter:

  • Skapa visuellt engagande e-postmeddelanden och veckovisa nyhetsbrev som antar Mimi Hollidays estetik och visuella språk.
  • Skapa och upprätthålla en månadsprognos för händelser och idéer för veckoslutare och blogginnehåll.
  • Ta ägande av Mimi Holliday Social Media-konton, skapa trendiga och informativa dagliga inlägg.
  • Designa webbsidor och sidor, tryck på marknadsföringsmaterial, annonser och broschyrer med stödjande kopia.
  • Retuschera, ändra storlek och beskära bilder och ladda upp till webbplatsadministratör.
  • Hantering av Mimi Holliday bildarkiv.
  • Skapa pressmeddelanden för nya produktlanseringar.
  • Skapa kreativa och korrekta produktbeskrivningar för webbplatsinnehåll.
  • Assistera på photoshoots.

Viktiga färdigheter: 

  • Upplev som grafisk formgivare i mode
  • Helst har en kreativ examen eller kvalifikation
  • Adobe InDesign, Photoshop och grundläggande retuschering
  • Stark arbetsportfölj
  • Utmärkt skriftlig och kommunikationsförmåga.
  • Mail Chimp kunskap (fördelaktig)
  • Shopify eller Magento Admin erfarenhet (fördelaktigt)
  • Kreativ känsla i takt medan man observerar varumärkesriktlinjer och en uppmärksamhet på detaljer.
  • Kunskaper i Mac-användning
  • Utmärkt multi-tasker och problemlösning färdigheter
  • Proaktivt och organiserat arbetssätt

Plats: NW1, London

Öppettider:9.30am - 5.30pm måndag till fredag

Startdatum: Omedelbar

För att ansöka, skicka all CV till louisa@damaris.co.uk

 

 

 

Luxury Fashion Internship

Uppgifter och nyckeluppgifter:

Praktikerns roll kommer att vara att stödja Mimi Hollidays team på alla områden inom företaget, inklusive PR och marknadsföring, försäljning, e-handel och produktion. Detta kommer att innebära ett brett utbud av uppgifter, vilket ger kandidaten värdefull erfarenhet och en väl avrundad inblick i hur ett modehuvudkontor fungerar. Du måste vara en pålitlig, entusiastisk, hårt arbetande person med bra kommunikationsförmåga och ett öga för detaljer. Uppgifterna kommer att omfatta: underhåll av alla pressprover, inklusive samordnande av avkastning, assistans på presshändelser, assisterande med logistik, lagring och framsida av hustjänster och allmänt stöd till laget på alla områden. Du kan mycket mycket göra denna roll din egen; dina intressen och styrkor kommer att avgöra vilka områden i verksamheten du fokuserar på.

Denna position är tillgänglig omedelbart i minst tre månader (även om kortare perioder kommer att övervägas) och är en underbar chans att få ovärderlig erfarenhet i ett upptagen och snabbt huvudkontor för dem som vill bedriva karriär inom underkläder eller mode. Rollen är obetald, men reseavgifter för zoner 1-3 kommer att ersättas och en ersättning för en uppsättning Mimi Hollidayunderkläder per månad kommer att finnas tillgänglig.

Mode eller detaljhandel erfarenhet är att föredra men inte nödvändigt, och kunskap om Photoshop, Microsoft Excel, Microsoft Word och PowerPoint är en fördel.

Ansvarinkluderar:

  • Arbeta med PR & Marknadschef: Liaise med press och arrangera pressa utskick och ringa tillbaka, leverera pressprover till huvudkontor för världens största modetidningar!
  • Exponering för sociala medier - skapar spännande och engagerande innehåll för Instagram, som deltar i skapandet av blogginlägg
  • För framgångsrika kandidater som arbetar med verksamheten under mars eller oktober, kommer du att vara integrerad i organisationen och genomförandet av våra S / S eller A / W Press Events
  • Arbeta som husets främre del för kontoret, rikta samtal och leveranser till relevanta anställda och svara på kundfrågor
  • Assistera med logistik och bearbetning av online kundorder
  • Hjälpa kundservice och försäljningsgrupper med administrativa uppgifter
  • Att säkerställa kontoret upprätthålls till en hög standard och vara proaktiv i denna strävan
  • Tar på en mängd olika ad hoc-kontor uppgifter


Viktiga färdigheter:

  • Utmärkt telefon sätt och väl presenterad
  • Proaktivt och organiserat arbetssätt
  • Flytande engelska
  • Microsoft Word och Excel literate
  • Passionerad om underkläder!

Plats: NW1, London
Placeringstid: Företrädesvis kan minst 3 månader men kortare termer beaktas
Öppettider: 9.30am - 5.30pm måndag till fredag
kostnader: Endast resekostnader (London Zones 1-3)

För att ansöka, skicka all CV till pressoffice@damaris.co.uk