Gå med i vår mailinglista och få

15% av din första order

Ta emot koden via e-post. Denna kod kan endast användas en gång. Den är giltig på försäljningsartiklar och kan inte användas tillsammans med andra koderbjudanden.

Stänga

* Genom att anmäla dig accepterar du att få e-post från oss
och med vår Sekretesspolicy>

karriärer

Försäljningsassistent - Deltid

Ett spännande tillfälle att gå med i Mimi Holliday för att stödja laget under lanseringen av den första flaggskeppsbutiken i Londons Primrose Hill.

I 2003 skarpt den stora efterfrågan för Mimi Holliday, skapad som en diffusionslinje till lyxen av Damaris underkläder. Med samma vilda, kreativa varumärkesethos, och upprätthålla den exceptionella passformen och kvaliteten på Damaris, blev Mimi Holliday född berömd.

Mimi Holliday är engagerad i att skapa cool, användbar underkläder för varje kvinna.
Vi letar efter en väl presenterad, entusiastisk och ljus individ med utmärkta servicenivåer.

.

Uppgifter och nyckeluppgifter:

  • Välkommen och hjälpa alla kunder som erbjuder lämpliga och personliga råd som överstiger förväntan.
  • Uppmuntra kundlojalitet och datainsamling.
  • Öka enheter per transaktion.
  • Underhålla oklanderliga affärsstandarder.
  • Samarbete med kunder och lagerrummet för alla kunders önskemål och proaktiv återfyllning.
  • Ge slut på dagens försäljningsrapporter.
  • Passion och fullständig förståelse för varumärke och produkt.


Viktiga färdigheter:

  • Erfarenhet av kundtjänst inom lyxsektorn.
  • Utmärkta kommunikationskunskaper.
  • Utmärkt telefon sätt och väl presenterad.
  • Ambition att driva försäljningen när man kontaktar kunderna.
  • Ett öga för detaljer, förmåga att vara kreativ och stark varumärkeskommunikation.
  • Flytande engelska.
  • Bra tidsåtgärder och punktlighet

Plats: NW1, London
Öppettider:1.30pm- 6pm - Veckodagar
Öppettider:10.30am - 6pm lördagar / 12pm - 6pm söndagar
Lön:Beroende på erfarenhet.

För att ansöka, skicka all CV till louisa@mimiholliday.com

 

 

Luxury Fashion Internship

Uppgifter och nyckeluppgifter:

Praktikerns roll kommer att vara att stödja Mimi Hollidays team på alla områden inom företaget, inklusive PR och marknadsföring, försäljning, e-handel och produktion. Detta kommer att innebära ett brett utbud av uppgifter, vilket ger kandidaten värdefull erfarenhet och en väl avrundad inblick i hur ett modehuvudkontor fungerar. Du måste vara en pålitlig, entusiastisk, hårt arbetande person med bra kommunikationsförmåga och ett öga för detaljer. Uppgifterna kommer att omfatta: underhåll av alla pressprover, inklusive samordnande av avkastning, assistans på presshändelser, assisterande med logistik, lagring och framsida av hustjänster och allmänt stöd till laget på alla områden. Du kan mycket mycket göra denna roll din egen; dina intressen och styrkor kommer att avgöra vilka områden i verksamheten du fokuserar på.

Denna position är tillgänglig omedelbart i minst tre månader (även om kortare perioder kommer att övervägas) och är en underbar chans att få ovärderlig erfarenhet i ett upptagen och snabbt huvudkontor för dem som vill bedriva karriär inom underkläder eller mode. Rollen är obetald, men reseavgifter för zoner 1-3 kommer att ersättas och en ersättning för en uppsättning Mimi Hollidayunderkläder per månad kommer att finnas tillgänglig.

Mode eller detaljhandel erfarenhet är att föredra men inte nödvändigt, och kunskap om Photoshop, Microsoft Excel, Microsoft Word och PowerPoint är en fördel.

Ansvarinkluderar:

  • Arbeta med PR & Marknadschef: Liaise med press och arrangera pressa utskick och ringa tillbaka, leverera pressprover till huvudkontor för världens största modetidningar!
  • Exponering för sociala medier - skapar spännande och engagerande innehåll för Instagram, som deltar i skapandet av blogginlägg
  • För framgångsrika kandidater som arbetar med verksamheten under mars eller oktober, kommer du att vara integrerad i organisationen och genomförandet av våra S / S eller A / W Press Events
  • Arbeta som husets främre del för kontoret, rikta samtal och leveranser till relevanta anställda och svara på kundfrågor
  • Assistera med logistik och bearbetning av online kundorder
  • Hjälpa kundservice och försäljningsgrupper med administrativa uppgifter
  • Att säkerställa kontoret upprätthålls till en hög standard och vara proaktiv i denna strävan
  • Tar på en mängd olika ad hoc-kontor uppgifter


Viktiga färdigheter:

  • Utmärkt telefon sätt och väl presenterad
  • Proaktivt och organiserat arbetssätt
  • Flytande engelska
  • Microsoft Word och Excel literate
  • Passionerad om underkläder!

Plats: NW1, London
Placeringstid: Företrädesvis kan minst 3 månader men kortare termer beaktas
Öppettider: 9.30am - 5.30pm måndag till fredag
kostnader: Endast resekostnader (London Zones 1-3)

För att ansöka, skicka all CV till pressoffice@damaris.co.uk

Varan läggs i kundvagnen

Fortsätt handla Ser din affärsverksamhet