Gå med i vår mailinglista och få

15% av din första order

Ta emot koden via e-post. Denna kod kan endast användas en gång. Den är giltig på försäljningsartiklar och kan inte användas tillsammans med andra koderbjudanden.

Stänga

* Genom att anmäla dig accepterar du att få e-post från oss
och med vår Sekretesspolicy>

Tillbaka till Mimis blogg

AW17-kampanjen av fotografen Emma Sweeney

Juli 20, 2017

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | BTS | Designerunderkläder

Traditionellt har Damaris och jag sköt Mimi Holliday & Damaris kampanjer mot en vit bakgrund i en studiemiljö. Tidigare lekte vi med att förändra det och använda en plats men det hade bara inte blivit förverkligat. Vi hade ofta arbetat med den fantastiska Props Stylist Anna Siberia som hade tagit sin magi i studion och så långt hade det fungerat riktigt bra.

I mitten av oktober förra året fick jag ett samtal från Sarah Jenkins, Mimi Hollidays fantastiska PR / Producent vid den tiden och frågade om jag kunde gå till Paris i november.
"Jag vet att det är sista minuten," sa hon.
"Det är att skjuta AW17-kampanjen, vi har bestämt oss för att gå och skott på plats, det blir fantastiskt! Jag har en bra plats i åtanke. "
"Oh Wow," svarade jag.
"Naturligtvis är jag säker på att jag kan få det att fungera, jag checkar datumen men jag skulle gärna göra det! Hur spännande, Paris, jag älskar Paris! "
Sara sa att hon skulle vara i kontakt och att de hoppades att organisera det så snart som möjligt. Några dagar senare, min email pinged och där i min inkorg var en bild av den vackraste, idylliska skogsstugan jag någonsin sett. THan e-post var från Damaris. "Vad tror du?! Är det inte himmelskt? Norge, inte Paris! "
"Absolut!" Jag svarade, "Det ser fantastiskt ut, men Norge i november för underkläder ?! Err, kommer det inte vara ganska kallt? Och mörkt? "
"Nej, det blir himlen!" Damaris försäkrade mig.
"Det är så vackert! Jag har just blivit kär i stugan."

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | DesignerunderkläderVår traditionella norska stuga i skogen.

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | DesignerunderkläderTillbaka till grunderna: Inuti stugan.

Okej varför inte?! Jag hade aldrig varit i Norge, hört ljuset och landskapet var otroligt och om vi kunde få det rätt skulle bilderna vara fantastiska. Sarah och jag satte på att börja se om vi kunde få hjulen i rörelse på att få ett lag till Norge i tid och på budget. Det bestämdes att vi skulle hålla laget litet och Damaris ville verkligen ha en modell som var väldigt naturligt vacker, med en något skandinavisk känsla för henne.

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Moodboard | Designerunderkläder

Den ursprungliga inspirationen humörbräda för skottet.

Jag hade en tydlig bild i mitt sinne om rätt tjej och det bestämdes att om vi hittade henne skulle vi gå utan någon att göra hår och smink. modellen skulle göra det själv och snarare än att det handlar om budgeten handlar det också om att tjejen är "riktig". Damaris och jag har båda alltid kommit överens om att de ofta övertygade, över glamourerade sättet att skjuta underkläder är, som kvinnor, inte något vi kan relatera till. Så började vi sökningen efter vår Norway Mimi Girl!

Mot slutet av oktober började Sarah casta för modeller. Det är verkligen viktigt att träffa damerna personligen för att se hur de passar underkläderna, men också för att du kommer att vara borta som ett lag under en tid, sova, äta och arbeta tillsammans så att du vill veta att du kommer alla att få på! Det är nog den viktigaste sak för mig att jag kan skratta med modellen jag fotograferar. Det fungerar inte alltid så, men du får verkligen bättre bilder om det finns ett bra förhållande där. Jag fick en WhatsApp från Sarah mot slutet av gjutningen med bilder av en elfin-ansedd blond modell som heter Alice Topps. Hon klädde underkläderna perfekt och hade det lite skandinaviska utseende vi var efter. Efter att ha sett Alice började skottet falla på plats i mitt huvud - jag hoppades bara att hon var ledig på de datum vi ville gå!

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | Designerunderkläder

Casting vår underbara modell Alice.

Efter mycket fram och tillbaka med planering visade det sig att kabinen inte hade någon el eller rinnande vatten; Det brändes av eldträ och tänds av ljus. Jag var tvungen att se till att allt fotokit som jag tog med från London var batteridriven eftersom det inte var några pluggar i skogen. Det skulle också bli -13 grader, så jag behövde packa massor av lager, en varm rock och handskar som jag fortfarande kunde flytta runt för att ta bilder relativt enkelt. Vi försökte och lyckades organisera att få en generator levererad till stugan, så vi skulle bara behöva få det att fungera. Kabinen, belägen i skogen ovanför Trondheims centrum, med utsikt över Litjvatnsjön kallades "Sommerro", som översättas som "sommar lugn". Vi skulle dock föra vinterens galenskap till skogen! Traditionellt är dessa stugor sommarstugor, så de sitter huvudsakligen tomma på vintern och sjön skulle frysas, med tjock snö som täcker omgivningen. Vi var upp för äventyret!

Bortsett från utmaningarna innebär en brist på el till en fotboll, innebär vinteren i Norge också mycket få dagsljus timmar. Det blir lätt runt 8.30-9am och det börjar bli mörkt vid 3pm så jag skulle behöva ta med belysning från London också. Jag är en stor fläkt av naturligt ljus så det var en oro att vi skulle kunna göra bilderna ser naturligt vackra ut i den tidsram vi hade.

Mimi Holliday samlingar är stora så jag visste att jag skulle behöva skjuta snabbt för att få allt gjort. Till vår glädje fick vi vår favoritmodell Alice ombord och ett litet men perfekt bildat lag: jag själv Damaris, Sarah, min fotor assistent Michaela och Alice. Fem av oss reste från London till Trondheim den första veckan i november. Slutligen var vi borta!

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | Designerunderkläder

Flygplan Goodbye England! Utsikten från himlen över Norge.

Stugan var inte tillräckligt stor för att hela laget skulle stanna kvar, så Sarah hade bokat oss en Airbnb-lägenhet i Trondheims centrum. Vi skulle ha en hyrbil och resa fram och tillbaka från vårt tillfälliga hem till platsen. När du anländer till Trondheim är det första som slår på dig det bracing cold! Men det är väldigt torrt i luften, så det känns friskt och ljuset är vackert, både blått och gyllene.

Damaris tog vänligt rattet på vår bil på enheten från flygplatsen till Trondheim. Hon är en orolig driver och kanske har en andra karriär i Formula1 väntar på henne, isiga motorvägar i ett främmande land är inte min forte! På vägen passerade vi en sjö som såg nästan flytande svart när ljuset blekade. Jag hade hört Norge var oerhört vacker och den första blicken är så tydlig i mina ögonblick som när jag först såg det. Vi var alla så glada att ha kommit!

Den "svarta sjön".

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | DesignerunderkläderDen vackert pittoreska staden Trondheim.

Den första kvällen skulle spenderas i vår lägenhet, packa upp och planera skottet nästa dag. Vi skulle gå upp tidigt för att köra till stugan, så vi bosatte sig i vår mysiga stadslägenhet, vågade ut för en snabb bit att äta och sedan tillbaka för en bra nätter vila!

Stigande tidigt för den första skjutdagen ville vi vara på vägen av 7am eftersom stugan var runt en 30-minuters bilresa, ännu längre när du inte känner till vägarna! Alla fem av oss staplade in i bilen med Mimi AW17 kollektion och kamerakit på vad som var en vacker solig början på dagen.

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | Designerunderkläder | SoluppgångDen fantastiska soluppgången över en frusen sjö, på väg till vår stuga.

När vi vävde vägen från Trondheim till bergen och skogen var det tydligt att vi kom in på ganska obebodd territorium. Snön blev tjockare och vägarna icier ju högre vi klättrade, vi passerade inte en annan bil och husen blev färre och färre. Ungefär en halvtimme insåg vi att vi var helt och helt förlorade!

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | Designerunderkläder
Kör i cirklar runt de snötäckta vägarna i utkanten av Trondheim.

Oavsett hur många sätt vi sätter postkoden i våra Satnav och iPhones, kunde vi inte hitta kabinen. Efter att ha kört runt i cirklar där alla blev alltmer oroliga att vi saknade den bästa delen av dagslyset slutade vi för att få vägbeskrivningar. Snart kom vi över en brant sluttning mittemot ett hus och där ovanför oss, upp en smal snötäckt och väldigt brant stig, var vår stuga! Otroligt återupplivad att ha hittat det, laddade vi uppför kullen för att ta en titt runt. Inställningen var perfekt, sitter i en klyfta med träd med en otrolig utsikt över den omgivande sjön och isbitar hängande från taket. Vad som inte var så perfekt var dock insidan av stugan. Många gäster som kom och gick hade lämnat insidan lite obelagda och många av de härliga inredningsdetaljerna från bilderna som vi sett hade inte verkade vara på plats.

Oteterat, vi satte oss om att få vårt kit inuti och få kabinen att se och känna sig mycket varmare. Vi hade tagit några rekvisita och ljus från London och det fanns gott om ljus i kabinen. På botten av kullen bodde en väldigt hjälpsam norsk familj som hade gott om ved som vi kunde använda och magiken på vad vi sett i bilderna började komma till liv. Det fanns en gammal skorstenskamin för att värma upp vatten och mat, en uteservering, allt otroligt grundläggande och ett ganska bra test för ett lag från London som brukade ha allt inom fingertoppet!

Bli varm vid elden.

När branden var på väg och stugan var uppvärmd började vi alla koppla av. Vi behövde få Alice varm nog för att få henne in i den första uppsättningen underkläder och började långsamt inuti att få toasty. Planen var att börja skjuta i kabinen; Det omgivande området utanför var fantastiskt, men det är alltid bra att få modellen bekväm först och hitta fötterna med de första bilderna. Inuti stugan var oerhört mörk men med alla ljus tända och mitt stativ handy bestämde vi oss för att långa exponeringar skulle fungera bäst för att göra bilderna drömlika, med den gamla 35mm-filmkvaliteten. Att hålla skotten i fokus var knepig - det var ganska många gånger när Michaela, min bildassistent, var tvungen att hjälpa mig med att lysa en fackla på modellen eller hålla något för mig att fokusera på kameran. Det fungerade i slutändan! Jag hade tagit några blixtar, så vi placerade dem för att "fake" dagsljuset så att vi kunde fortsätta skjuta förbi dagsljuset. Det är så bra när du äntligen tar den första bilden. En fotografering är lite som en framträdande bild pussel och tills du har den första ramen, oavsett hur organiserade din plan, kan du inte förutsäga vilken riktning dagen tar. Vi satt Alice så nära elden som möjligt, lägg de varmare stylingbitarna på henne och, skulle du tro, den första ramen av den första bilden gjorde snittet i den sista kampanjen! Alice var perfekt i inställningen & hade den avslappnade disposition vi ville ha önskat.

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | Designerunderkläder
Den första ramen från första skottet, som faktiskt gjorde det till den sista kampanjen!

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | BTS | Designerunderkläder
Michaela hjälper mig att testa fokus. Vi kom dit i slutet!

Första morgonen gjorde vi riktigt bra framsteg, och vi kände oss alla övertygade om att bilderna visade sig bra. När vi började nära middagen och vår picnic lunch av fiskpaj sattes på spisen var vi alla lite distraherade och fokuserade på bilderna. Jag märkte en rökig lukt, inte säker på om det var vedeldet, det enorma antalet ljus vi hade på farten eller kanske hur kaminen smälter i en norsk skogshytt. Vi var inte alltför oroliga tills det blev uppenbart att skorstenen ovanför spisen hade slagit eld! Efter en ganska dramatisk utträde från stugan och Sarah sätter elden ut, undrade vi om vi kunde ha förlorat vår plats för de närmaste dagarna. Vi gick för att hitta bonden från botten av kullen för att se om han kunde hjälpa och låna oss lite mer ved. Du bränner genom det med en otrolig hastighet vid -13 grader!

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | Designerunderkläder
Inte bara ett vackert ansikte; Alice och hennes ved!

Det var ganska konstigt att se denna otroligt långa, gamla norska jordbrukare som stod i stugan omgiven av kvinnor, ljus och underkläder. Han undrade säkert vad på jorden vi var på, men han tog det i hans steg. Han föreslog mycket vänligt att vi lämnar kaminen ensam och visade oss hur man använder gasvärmare istället. Efter att stugan hade blivit luftad återvände vi till affärer. Aldrig att avskräckas överförde Damaris fiskpannan i en öppen vattenkokare som hängde i eldstaden för att värma upp. Alice sa att detta var en av hennes favoritstunder i skottet - Jag antar att det inte är ofta att du får din lunch uppvärmd över en öppen eld i en vattenkokare!

Vi sköt ganska sent på kvällen den första dagen, men när stoftet slog allt gick det perfekt och vår lilla stuga blinkade till kvällen med vacker Alice som en total trooper. Det slutade naturligtvis med en av Damaris berömda och allvarligt starka hemlagade Cosmopolitans!

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | Designerunderkläder

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | DesignerunderkläderSkott på kvällarna.

Skjut dag två!

Kör tillbaka till vår stuga tidigt på morgonen igen, lite mindre vilse, idag var det dags att modiga utsidan! Den omgivande skogen utanför kabinen och bryggan som ledde ner till den frusna sjön var helt fantastisk. Vi blev behandlade på en annan vackert solig dag och alla var i gott humör. Vi skulle behöva hålla Alice riktigt varm idag om hon skulle vara villig att ta bort utanför ner till hennes Mimi undies. Vi tog alla slags värmekuddar, filtar och små varmvattenflaskor med oss ​​för att hålla Alice vid en anständig temperatur.

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | DesignerunderkläderFörbereder sig för att skjuta ner vid sjön - varmvattenflaskor och filtar redo!

Vi lättade Alice in på dagen genom att skjuta några bilder av henne som lutar ut ur hyttfönstren i hennes bh och i omedelbar närhet av stugan.

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | Designerunderkläder
Testa temperaturerna; Alice ser vacker ut i "Kiss Chase" -samlingen.

Morgon på stugan.

När vi ledde genom snöiga fält ner till sjön, strömmade solen ner och det lilla vattnet vid sjön var tyst. Vi var definitivt här under lågsäsong! Men lyckligtvis för oss menade det att Alice skulle kunna få (nästan) naken utan några åskådare. Till och med inslagna i filtar och med öronmuffar ordentligt på plats var det helt frysande, och den underbara Alice klagde inte en gång om att hon skulle ta bort kläderna i temperaturer under noll!

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | Designerunderkläder
Bo varm tills det är dags att skina.

Hela laget ner vid sjön, prepping för en dag av skytte.

Jag tog några testbilder av min underbara bildassistent Michaela och Damaris, som båda var mycket mer inslagna i sina många lager. När jag testade ljuset (som förresten såg himmelskt ut i skotten) uppskattade jag exakt hur kallt det var när mina handskar var tvungna att gå och mina fingrar dök upp efter ungefär två minuter!

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | Designerunderkläder
L: Min underbara bildassistent Michaela och R: Damaris Evans, båda hjälper mig att testa ljuset vid sjön.

När Alice var på plats nere på bryggan skulle Sarah stå så nära som möjligt ur skottet med Alices klädkedja, redo att sätta upp henne. Solen hjälpte verkligen och Alice var fantastisk, poserar som om hon var i karibisk värme. Det innebar att vi flög genom bilderna! Vi var alla överens om ljuset och inställningen var perfekt och så länge Alice var glad att fortsätta skulle vi skjuta så länge vi kunde vid sjön.

En sann professionell - fantastisk Alice visar inga tecken på frysande kallt!

När ljuset började blekna, blev sjön vacker och de sista skotten av Alice i ett svart kroppsdrag som kvällsljuset blev blått är några av mina favoriter. Olika från det färskt sol & skimrande vattnet tidigare på dagen, men ändå så vackert.

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | Designerunderkläder
Några av mina favoritbilder - vid sjön när ljuset tappar in på kvällen.

Vi fick reda på medan vi var där borta En av aktieägarna i Mimi Holliday, Yontorre Eastmons trippelfarsfar var en stor krigare i Norge som kallades Tordenskiold. Vi besökte en av de många statyerna av honom - det finns tio totalt! Ett annat roligt faktum - hans stora, stora, farbror var konstnären Edward Munch.

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | DesignerunderkläderStaty av den norska krigare i Trondheim.

När vi närmade oss skottets slut var vi angelägna om att få en bild av Alice i den fantastiska pom-pom bodysuiten i ett av de snöiga fälten. Vi hette det till vår vänliga norska jordbrukare för att fråga om vi kunde ta bilden på fältet under hans hus som var täckt av tjock snö. Efter att ha haft en snygg titt på bristen på kläder som Alice hade på sig, förklarade han att det skulle vara bra men att hans hus fördubblades som en plantskola, så bilden måste tas innan föräldrarna kom och samlade sina barn den kvällen! Vi var tvungna att flytta snabbt men Alice var fantastisk som alltid och gav oss all sin energi till den sista bilden. Trots att vi hade fastnat i tidsramen, hade bonden satt till vår förvåning. Föräldrarna började anlända tidigt, så i stället för deras vanliga syn på fält, skog och traktorer var de hälsade av Alices vackra, nakna botten poserar i snön! Innan vi kom in i några fler problem vi slingrade Alice upp och gick uppför backen till vår lilla stuga för att packa ner.

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | Designerunderkläder

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | DesignerunderkläderSkottar de sista ramarna i den snöiga bondefältet.

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | Designerunderkläderhoppsan! Föräldrarna anländer tidigt, med en fullständig bild av Alice i ett ganska avslöjande bodyys ...!

Vi var alla lyckliga och lätta att vi lyckades få allt fotograferat i tid, väskor packade och ledsna att lämna vår magiska stuga, vi gjorde tillbaka till bilen för att väva hem till Trondheim. Den sista påsen i bagaget, vi stirrade upp på natthimlen och där på den tydliga frostiga natten var en glimmande grön, då gul, snurrande och dansande i mörkret. Min första tanke var att det var antingen konstig rök från en fabrik eller att vi skulle sätta något annat i brand! Men nej ... Det var norrskenet. Vi hade helt glömt att vid denna tid av året var du troligt att se dem och hur svag det var, de var definitivt där på himlen! Det var en magisk avslutning på en vacker dag när vi körde ut i natten, Damaris hastigheter genom snön.

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | Designerunderkläder
L: Mitt (något suddigt!) Foto av Northern Lights. R: Ice, Ice, Baby - Alice visar hur frostigt kallt det var!

Vi kände alla att det hade varit en riktigt speciell resa, och det var definitivt dags för en stark norsk drink!

Mimi Holliday | Lyxunderkläder | Norge | Photoshoot | Designerunderkläder

Roligt och skratt bakom kulisserna.

Mimi Holliday AW17 är tillgänglig online nu.

<Tillbaka till Mimi's Underkläder Blog

Gilla vår historia?

Gå med i chatten, vi skulle gärna höra dina tankar.

* Begränsad till en kod per kund